موضوع به زبان فارسی SUBJECTS IN PERSIAN

 دومین و هاست چیست     
اگر شما یک کاربر ابتدایی هستید بهتر است بدانید هاست چیست و چه فرقی با دامنه دارد. در این مقاله نکاتی درباره هاست و دامنه ذکر خواهم کرد.


دامنه چیست؟
 به آدرس های سایت دامنه می گویند. مانند www.google.com که دامنه آن google.com است. شاید اجزای هر URL را بدانید ولی دامنه یکی از مهم ترین قسمت های سایت و URL است. برای مثال دامنه زیر را ببینید:
https://www.bsi.ir
پسوند IR ، پسوند این دامنه است ولی دقت کنید:
https://www.bsi.ir/default.aspx
aspx پسوند فایل default و IR پسوند دامنه ماست. خب حالا فرق .com و .net و .ir و … در چیست؟ هر یک از پسوند های دامنه معنای خاصی دارد. مثلا پسوند .ac.com یا ac.ir را برای دانشگاه ها و موسسات آموزش می گذارند. هر دامنه بسته به نوع خود در سازمان مربوطه و هر سازمان اجازه اجاره آن را از سازمان خاصی می گیرد. برای مثال برای ثبت دامنه phpassistant.ir ، ما باید به سازمان نیک مراجعه کنیم تا آن را برای ما ثبت کنند. دامنه هایی با پسوند عمومی مثل net یا com در سازمانی به نام Domain Name Register Center ثبت می شود. اگر شما بخواهید دامنه ای ثبت کنید مشخصات شما را می خواهند. خواستن مشخصات به این دلیل است که مشخصات شما در پایگاه Whois ثبت شود و از دزدیده شدن دامنه شما جلوگیری شود. Whois چیست؟ کجاست؟ Whois یک پایگاه وابسته به سازمان ثبت دامنه است که با جستجوی هر دامنه DNS ، نام مشخصات مالک و نام ثبت کننده نمایش داده می شود که آن را در سایت های اجاره دامنه حتما دیده اید.
DNS دامنه چیست؟ مانند آجرهای یک خانه است. آدرس DNS ها ممکن است به صورت زیر باشد:
ns1.server.com
ns2.server.com
DNS برای این که هاست شما به دامنه شما مربوط شود ، تنظیم می شود. سرور های ns1 ممکن است قطع باشند به همین دلیل باید ns2 کار کند. اگر به هر دلیلی Data Center هاست شما از بین برود ، DNS های شما نیز از بین می روند تا دامنه بدون هاست شما دزدیده نشود.
هاست یا Host یعنی چه؟ با توضیحات بالا فهمیدید که هاست و دامنه به یک دیگر وابسته اند. هاست (Host) در زبان انگلیسی به معنی میزبان است. یعنی میزبانی سایت شما برعهده  شرکتی است که شما انتخاب کردید. Host یک کامپیوتر تحت شبکه است که توسط cpanel سایت شما کنترل می شود. محتوای این کامپیوتر یک سیستم عامل است که شما انتخاب کردید لینوکس یا ویندوز. و در درایو های دیگر محتوایی که شما از طریق cpanel برای سایت خود ریخته اید وجود دارد. پس Host هم یک کامپیوتر است که با وسایل جانبی پیشرفته و مودم های مخصوص ، به cpanel متصل شده و در شبکه اینترنت پخش می شود. برای این هاست ها باید حتما DNS دامنه تنظیم شود. ممکن است بگویید من و دوستم از یک هاست خریده ایم ولی DNS هایمان فرقی ندارد. چرا؟ DNS پرتکول خاصی ندارد و تنظیمات DNS نیز توسط مرورگر ها قابل مشاهده نیست. DNS فقط شامل یک نشانی نیست بلکه به طور اتوماتیک یوزرنیم و پسورد هاست مربوطه نیز در هاست ها به آدرس DNS فرستاده می شود تا بتوان کنترل DNS را در دست گرفت.
هاست VPS چیست؟ هاست VPS فقط در یک کامپیوتر اجرا می شود و توسط سخت افزار های مخصوص مجازی سازی می شود. یک سوپر کامپیوتر وظیفه چندین کامپیوتر را دارد و به هر سایت مقداری رم و فضا اختصاص می دهد. این هاست ها معمولا گران هستند ولی سرعت آن ها بیش از بقیه هاست است. هاست VPS معمولا برای سازمان های هاستینگ خیلی قوی و پرمشتری گذاشته می شود.
Data Center چیست؟ وقتی سایت هایی مثل فیس بوک تا این حد بازدید دارند خب بدیهیست که اگر بخواهند تمام اطلاعات میلیون ها کاربر را بر روی یک کامپیوتر هاست مجازی یا هاست معمولی ذخیره کنند کامپیوتر بلافاصله کرش کرده و تمام اطلاعات کاربران در عرض یک چشم به هم زدن از بین می رود. پس باید جهت کمتر شدن هزینه و افزایش مقدار فضا آن ها را به قسمت های مختلفی که شبیه کابل های برق هستند و در آن اطلاعات ۰ و ۱ رد و بدل می شود. هر هاست معمولی مجازی یا هر نوع هاست باید یک یا چند Data Center داشته باشد.




SEO چیست؟


یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند. 
شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند. 
شاید بتوان گفت که تقریبا همه افرادی که با وب آشنایی هر چند کمی دارند، حداقل برای یک بار هم که شده واژه ی SEO را شنیده اند. 
اما SEO چیست؟ معنای لغوی SEO که مخفف Search Engine Optimization است، بهینه سازی موتور جستجو می باشد. SEO یعنی تولید کردن صفحات وبی که برای موتورهای جستجو جالب و فریبنده هستند. 
بهینه سازی صفحات وب این است که شما در نتایج یک موتور جستجوی بزرگ بیشترین امتیاز را داشته باشید. اهمیت این موضوع از انجا ناشی می شود که اکثر مردم از موتورهای جستجو برای رسیدن به مطلب یا محصول مورد نظر خود استفاده میکنند. به عنوان مثال در گوگل و یاهو، اکثر مردم فقط به صفحه ی اول نتایج جستجو نگاه میکنند. بنابراین برای داشتن ترافیک بالا از طرف موتورهای جستجو، این مسئله الزامی است که سایت شما در صفحه ی اول نتایج جستجو قرار گیرد. 
علم بهینه سازی موتور جستجو در مورد روشهای فنی مانند عنوان صفحه ی مناسب، تگ ها و متا تگ ها، کلمات کلیدی و عبارات کلیدی و توضیحات مناسب سایت و کلاً محتوایی که موتورهای جستجو دوست دارند، مطالعه می کند. 
موتورهای جستجو صفحات وب را به وسیله نرم افزار خزندگی (عنکبوت) پیدا و فهرست بندی میکنند. متاسفانه تمام نرم افزارهای خزندگی یک جور کار نمیکنند. برای مثال اگر صفحه وب شما در یکی از موتورهای جستجو امتیاز بالایی داشته باشد، ممکن است در دیگر موتورها این چنین نباشد. 
یکی از کارهایی که متخصصان بیهنه سازی موتورهای جستجو انجام میدهند، پیگیری تمام تغییرات عملکرد داخل موتورهای جستجو است. بنابراین آنها میتوانند صفحات وب را بر طبق این تغییرات بهینه سازی کنند. به علاوه آنها همراه با تغییرات موتورهای جستجوی مختلف خود را تابع این موتورها قرار میدهند. 
هنگامی که شما یک طراح برای طراحی سایت تجاریتان انتخاب میکنید، شما باید از این طراح درباره ی بهینه سازی موتورهای جستجو سوال کنید و باید از او بخواهید بر طبق اصول بهینه سازی برای موتورهای جستجو ساخت صفحات وب سایت شما را شروع کند. در صورتیکه این کار طولانی تر از طراحی هایی که شما بیش از این داشته اید، نیست. این کار خیلی آسان تر و معقول تر است که شما در همان بار اول که سایتتان بر روی وب قرار می گیرد، شامل بهینه سازی برای موتورهای جستجو شود. 


● چرا SEO مهم است؟ 
چرا بهینه سازی برای موتورهای جستجو مفید می باشد. موارد ذیل برخی از دلایل این موضوع می باشند: 
▪ برتر بودن در نتایج جستجو مشتری های زیادی را به دیدار از وب سایت شما دعوت میکند. 
▪ ۸۷ در صد تمام بینندگان شما از یک صفحه یک وضعیت دارند. 
▪ ۹۱ در صد از کاربران اینترنت از موتورهای جستجو استفاده میکنند. 
▪ طبق آخرین تحقیقات بیش از ۲۵۰ میلیون جستجو در روز در کشور انگلیس انجام میگیرد. 
▪ ۷۳ در صد معاملات آنلاین به وسیله موتورهای جستجو آغاز میشود. 
▪ ۳.۵ بیلیون از وب سایت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعیت این این است که فقط کسرهای از یک درصد به صفحه اول می رسند. 


● چه کسانی به SEO احتیاج دارند؟ 
هر وب سایتی که به سوی تجارت و بازرگانی حرکت میکند، باید صفحات وب خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کند. 
هدف نهایی یک وب سایت جلب کاربران اینترنتی میباشد، و مطالعات نشان داده است که پهنه عظیمی از کابران اینترنتی وب سایت ها را در موتورهای جستجوی پیدا کرده اند. 
اگر شرکت شما نظر به ساخت یک وب سایت جدید و یا به روز کردن وب سایت قدیمی خود را دارد باید توجه داشته باشید که برای پیشرفت باید SEO را در الویت قرار دهید. 
به خاطر داشته باشید که SEO شما را به مسابقه بزرگ می برد و شما را در بازار معرفی میکند. 


● ابزارهای SEO چیست؟ 
در اینجا میخواهیم درباره ابزارهای SEO یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو صحبت کنیم و تعدادی از آنها را معرفی کنیم. 
Keyword Suggestion پیشنهاد دهنده ی کلمات کلیدی: همانطور که در بالا گفتیم کلمات کلیدی در جذب موتورهای جستجو نقش به سزایی دارند. شما میتوانید با استفاده از Keyword Suggestion کلمات کلیدی بهتر و جذاب تری را انتخاب کنید. 
Google Rank Checkerچک کننده ی امتیاز شما در گوگل: موتور جستجوی گوگل با محاسباتی خاص و دقیق به وب سایت ها امتیاز میدهید, هر چه امتیاز سایت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش سایت شما بالاتر است. معمولا چک کردن این امتیاز آسان نیست اما این ابزار در بیشتر سایت های مرتبط باTools SEO کار شما را آسان کرده و شما میتوانید به راحتی امتیاز خود را در گوگل چک کنید. 
Link Popularity محبوبیت لینک: محبوییت لینک به شما نشان میدهید که در موتورهای جستجوی مختلف وقتی شما را جستجو میکنند چه تعداد نتیجه ظاهر میشود و جدیدن از این ابزار برای مقایسه کردن بین چند وب سایت استفاده می شود. 
Search Engine Position وضعیت سایت شما در موتورهای جستجو: این ابزار هم تعداد نتایج جستجوی سایت شما را در موتورهای جستجوی بزرگ نمایش میدهد. 
در کل Web Site Optimization Tools یا ابزارهای بهینه سازی وب سایت که انواع مختلف و متنوعی دارند.







رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید! - 

بخش سوم


ژان بقوسیان - مجله پنجره خلاقیت

اشاره:
معمولا گوشه بالای سمت چپ سایت از دید گوگل ارزش بالایی دارد، زیرا به‌طور معمول در کد سایت ابتدا قرار می‌گیرد. همچنین آخرین سطر سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از سایت‌ها در آخرین سطر سایت، فقط به نوشتن جمله‌ای کلیشه‌ای درباره حقوق قانونی سایت اکتفا می‌کنند.

رتبه سایت خود را در گوگل افزایش دهید!


مکان‌های ارزشمند صفحه وبمعمولا گوشه بالای سمت چپ سایت از دید گوگل ارزش بالایی دارد، زیرا به‌طور معمول در کد سایت ابتدا قرار می‌گیرد. همچنین آخرین سطر سایت اهمیت ویژه‌ای دارد. بسیاری از سایت‌ها در آخرین سطر سایت، فقط به نوشتن جمله‌ای کلیشه‌ای درباره حقوق قانونی سایت اکتفا می‌کنند. ولی در همان سطر آخر نیز می‌توان از کلیدواژه‌های مهم استفاده کرد. بهترین حالت آن است که مهم‌ترین کلیدواژه انتخابی شما، هم در بالای سمت چپ صفحه و هم در آخرین سطر وجود داشته باشد. 
وقتی کلیدواژه‌ای در گوگل جستجو می‌شود، گوگل در نتایج جستجو عنوان صفحه و همچنین توضیح مختصری درباره آن صفحه را در نتایج نمایش می‌دهد. ما می‌توانیم توضیحی که گوگل نمایش می‌دهد را با تگ description  انتخاب کنیم. البته در گذشته، در توضیح صفحه می‌توانستیم بر کلیدواژه‌ها تاکید کنیم و در نتایج جستجوی بالاتری قرار بگیریم. اخیرا اهمیت این موضوع کمتر شده است. ولی توجه کنید که این موضوع برای کاربران بسیار مهم است و با قرار دادن توضیح مناسب برای هر صفحه می‌توانیم کاربران را ترغیب کنیم تا در نتایج جستجو، سایت ما را انتخاب کنند. این موضوع خود می‌تواند بر بالا رفتن رتبه سایتمان تاثیرگذار باشد. برای واضح‌تر شدن موضوع نگاهی به آلگوریتم جدید رتبه‌بندی گوگل بیاندازیم.
آلگوریتم جدید گوگل در رتبه‌بندی گوگل از ماه ژوئیه 2010 تغییراتی در آلگوریتم خود ایجاد کرده است. مسلما جزئیات این موضوع مشخص نیست. ولی تغییر عمده ایجاد شده، تاثیر فعالیت کاربران، بر رتبه سایت است.
آلگوریتم رتبه‌بندی گوگل به چهار دوره تقسیم می‌شود. نسخه اول گوگل از سال 1998 شکل گرفت و تا سال 2003 ادامه داشت. لاری پیج، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، به این نتیجه رسید که معیار رتبه‌بندی سایت‌ها باید رای دیگران باشد و نه نظر صاحب سایت. او مفهومی با نام PageRank به‌وجود آورد و پیج‌رنک سایتی بالاتر بود که سایت‌های دیگر به او لینک می‌دادند. این‌کار را به‌نوعی می‌توان رای دادن به سایت موردنظر فرض کرد. لاری پیج اینطور استدلال کرد که اگر محتوای یک صفحه وب واقعا باارزش باشد، سایت‌های دیگر به این صفحه اشاراه خواهند کرد. بنابرین نسل اول آلگوریتم گوگل دوران «حکمرانی لینک‌ها» نام گرفت. در آن دوران توجه تمامی صاحبان سایت به لینک‌سازی متمرکز شد. آنها سعی می‌کردند از سایت‌های بیشتری لینک بگیرند تا رتبه بهتری داشته باشند. این موضوع باعث شد که توجه بر محتوای سایت کمتر شود و علاقه به تولید مطالب باارزش کمتر شود.
در سال 2003 گوگل آلگوریتم خود را عوض کرد و تاکید را بر محتوا گذاشت. هر سایتی که محتوای بیشتری داشت و بر محتوا کار می‌کرد در نتایج جستجو در موقعیت بهتری قرار می‌گرفت. البته تاثیر لینک از بین نرفت، بلکه تاکید بیشتر بر محتوا بود و نه لینک. البته دلیل اصلی گوگل در تغییر آلگوریتم، راه‌اندازی سیستم Adsense توسط  گوگل بود. گوگل با این پروژه این امکان را به‌وجود آورد که دارندگان وب‌سایت، بخشی از سایت‌شان را در اختیار گوگل قرار دهند تا گوگل بتواند تبلیغات مشتریان خود را در آن مکان‌ها نمایش دهد و بخشی از سود حاصل را به دارنده سایت بپردازد. البته تبلیغات نمایش داده شده باید متناسب با موضوع سایت و علاقه کاربران سایت می‌بود. بنابرین برای گوگل بسیار اهمیت داشت که حجم محتویات سایت‌ها افزایش یابد و صفحات کافی برای نمایش تبلیغات وابسته وجود داشته باشد. این تصمیم گوگل باعث شد صاحبان سایت‌ها به تولید مطالب کم‌ارزش و با حجم زیاد بپردازند و برای اولین بار در سال 2006 تعداد جستجو‌های انجام‌شده در یاهو از گوگل پیشی گرفت و گوگل بلافاصله احساس خطر کرد.
در سال 2006 گوگل تصمیم گرفت که به استراتژی قبلی خود عقب‌نشینی کند و تاکید را بر لینک بگذارد. این رویه تا سال 2010 ادامه داشت تا زمانی که سایت‌هایی قدرتمند به‌وجود آمدند که محتوای آنها توسط کاربران ساخته می‌شد و نه دارندگان سایت. شبکه‌های اجتماعی گوناگون و سایت‌های به‌اشتراک گذاری عکس و فیلم از این دسته بودند.
از ماه ژوئیه سال 2010 گوگل آلگوریتم جدید خود را به‌کار گرفت تا بهترین نتایج ممکن در هر جستجو دردسترس کاربران باشد. در این آلگوریتم جدید سه عامل تعیین‌کننده وجود دارند که رتبه یک سایت را مشخص می‌کنند. عامل اول محتوا یا همان مطالبی است که در سایت قرار داده می‌شود. عامل دوم لینک‌هایی است که سایت‌های دیگر به سایت شما می‌دهند. عامل سوم و تعیین‌کننده که به آلگوریتم اضافه شد، میزان فعالیت کاربران سایت است.
مثال‌هایی از فعالیت کابران سایت، رای دادن به مقالات و مطالب، نوشتن نظر زیر هر مطلب و هرگونه اضافه کردن مطلب به محتوای سایت است. البته فعالیت کاربران در جای دیگری هم نمایان می‌شود. وقتی کاربران کلیدواژه‌ای را جستجو می‌کنند، 10 نتیجه اول جستجو را مشاهده می‌کنند. حال اگر درصد زیادی از این کاربران به‌جای کلیک بر نتیجه اول بر نتیجه دوم کلیک کنند، سیستم هوشمند گوگل به این نتیجه می‌رسد که نتیجه دوم جستجو به کلیدواژه موردنظر مرتبط‌تر است و بنابرین باید در اولین نتیجه جستجو قرار بگیرد.
رقابت در بسیاری از سایت‌های فارسی در بهینه‌سازی هنوز به اندازه کافی جدی نشده است. به‌همین دلیل در بسیاری از کلیدواژه‌ها، فقط با انجام بهینه‌سازی در داخل سایت باعث می‌شود در نتایج اول جستجو قرار بگیریم. در کلیدواژه‌هایی که رقابت جدی‌تری وجود دارد، لینک‌ها و فعالیت کاربران اهمیت خود را نشان می‌دهند. بهتر است از هم‌اکنون فعالیت بر این سه حوزه کلیدی را آغاز کنیم و هیچگاه بر یکی از آنها متمرکز نشویم.
لینک‌سازیلینک‌سازی به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که باعث می‌شود، سایت‌های دیگر به سایت ما لینک بدهند. البته هر لینکی باارزش نیست. بهتر است سعی کنیم از سایت‌هایی لینک بگیریم که PageRank  بالایی داشته باشند. پیج‌رنک عددی بین 1 تا 10 است که توسط گوگل به سایت‌ها نسبت داده می‌‌شود. معمولا سایت‌هایی که پیج‌رنک آنها 4 یا بالاتر است ارزش آنرا دارد که از آنها لینک بگیریم. برای دیدن پیج‌رنک یک سایت می‌توان از سایت www.prchecker.info استفاده کرد.
نکته مهم در لینک‌سازی آن است که کدام کلمه یا عبارت به سایت شما لینک شده است. مثلا اگر سایتی با عبارت «آموزش بازاریابی» به سایت شما لینک بدهد بر کلیدواژه «آموزش بازاریابی» تاثیر مستقیمی می‌گذارد. گاهی می‌بینیم لینک بر کلمات کم‌ارزش قرار داده می‌شود. مثلا نوشته می‌شود: برای شرکت در دوره رایگان بازاریابی اینجا را کلیک کنید. لینکی که به سایت داده می‌شود بر کلمه «اینجا» قرار گرفته است که ارزشی برای سایت ندارد.
بهینه‌سازی سایت کاری مداوم استبسیاری از دارندگان سایت فکر می‌کنند بهینه‌سازی کاری مقطعی است و اگر یکبار سایت بهینه شود برای همیشه در اولین نتایج جستجوی گوگل خواهند بود. این موضوع حقیقت ندارد. برای حفظ رتبه خوب در نتایج جستجو به‌طور مرتب باید بر سه حوزه مهمی که اشاره شده کار کنیم. محتوای ارزشمند و جدید به سایت اضافه کنیم. به‌دنبال ساختن لینک از سایت‌های معتبر به سایتمان باشیم و کاربران را تشویق کنیم تا تعامل بیشتری با سایت داشته باشند و در ساخته شدن محتویات سایت سهم داشته باشند.
منبع: مدیرسبز








Final Cut Studio v3 MacOSX

- مجموعه نرم افزارهای ویرایش فیلم و جلوه های ویژه در مک


 بزرگترین و بهترین پکیج جهت ویرایش ، جلوه های ویژه و صداگذاری جهت ساخت یک فیلم را می توان به Final Cut Studio  اشاره نمود. این پکیج از بهترین نرم افزار های تهیه شده در ضمینه فیلم سازی می باشد که محصول شرکت اپل است. این پکیج شامل نرم افزار های مختلفی از جمله Final Cut , Motion و . . . است که شما را در یک فیلم سازی بسیار حرفه ای یاری می کنند.
برخی ویژگی های این مجموعه:
- مجموعه نرم افزار های ویرایش فیلم ، صدا ، جلوه های ویژه که شما را در یک فیلم سازی حرفه ای یاری می کنند.
- مدیریت و نصب آسان
- سازگاری کامل با سیستم عامل شیر ( لاین )
- و . . .

نرم افزار های این بسته عبارت است از :
- Final Cut Pro X
- Motion
- Audio Content
- Motion Content
- Sound Track Pro
- Color
- Compressor
- DVD Studio Pro

نرم افزار Final Cut Pro :
بهترین نرم افزار در ضمینه ویرایش فیلم و مونتاژ است که به شما کمک می کند یک فیلم را به راحتی تدوین کنید.
نرم افزار Motion :
یکی از بهترین نرم افزار ها در ضمینه ساخت جلوه های ویژه می باشد . این نرم افزار به عنوان برادر دوقلوی Adobe After Effect می باشد. کار با این نرم افزار نسبت به Adobe After Effect راحت تر بوده ولی از لحاظ تخصصی به مراتب قوی تر می باشد .
Audio Contents :
مجموعه ای عظیم از انواع صدا ها برای صداگذاری بر روی فیلم ها می باشد. این مجموعه شامل صدا های حیوانات ، اشیاء ، انسان و . . . می باشد که ما در صداگذاری فیلم ها یاری می نمایید. این مجموعه مخصوص نرم افزار Sound Track Pro می باشد.
Motion Content:
مجموعه ای از افکت ها و جلوه های ویژه مخصوص نرم افزار مک که را در ساخت انیمشین ها یاری می دهند.
نرم افزار Sound Track Pro :
یکی از قوی ترین و حرفه ترین نرم افزار های موجود در ضمینه صداگذاری بر روی فیلم ها می باشد. این نرم افزار با بانک صدا های خود توانسته تبدیل به یکی از بزرگترین و حرفه ای ترین نرم افزار در سطح خود شود. این نرم افزار به شما کمک می کند تا با صداگذاری بر روی فیلم به طور مثال صدای باز شدن پنجره ۷ یک فیلم بسیار زیبا بسازید.
نرم افزار Color :
این نرم افزار به شما کمک می کند تا رنگبندی فیلم های خود را به صورت کاملا حرفه ای تنظیم کرده و به هرچه جذاب تر شدن آن کمک کنید.
نرم افزار Compressor :
معمولا فیلم هایی که شما مشاهده می کنید بر روی یک دیسک CD,DVD قرار دارند.جالب است بدانید که این فیلم ها فشرده شده اند تا بتوان آن را بر روی دیسک قرار داد. در واقع ممکن است که نسخه ویرایشی یک فیلم به چند ده گیگابایت برسد که به اصطلاح باز ( Extend ) هستند.
نرم افزار Compressor به شما کمک می کند تا حجم فیلم های خود را بر اساس نیاز خروجی خود فشرده کرده و حجم آن را میزان قابل توجهی کم کنید.
نرم افزار DVD Studio Pro :
حال در نظر داشته باشید که فیلم خود را ساخته اید و می خواهید آن را بر روی یک دیسک DVD رایت کنید. به طور معمول می خواهید یک منوی بسیار زیبا برای فیلم خود ساخته و آن را مورد استفاده قرار دهید. این کار را می توانید با نرم افزار DVD Studio Pro انجام دهید. این نرم افزار به شما کمک می کند تا یک نوی بسیار جذاب برای فیلم خود ساخته و پس از ان برای دیسک DVD ایت کنید.